Marketing na Facebooku – dlaczego warto?

Marketing na Facebooku – dlaczego warto? Marketing i reklama przeżywają wiele zmian w ostatnich latach i w zasadzie rewolucja internetowa nie ominęła praktycznie żadnej branży. Dziś świat ten jak nigdy wcześniej nastawiony jest przede wszystkim na bliskość pomiędzy sprzedającymi, a odbiorcami i to właśnie dlatego nie możemy zapominać w promowaniu dowolnej firmy o tym, jaką moc posiadają dziś media społecznościowe i jak wiele są one w stanie wnieść potencjału reklamowego, sprawiając że sprzedaż w naszej firmie zacznie rosnąć. Media społecznościowe to również dobry sposób na promowanie swojej osoby i sprawienie, by znacznie lepiej się rozwijać w swojej dziedzinie, również jeżeli jest to jedynie nasze hobby.

Podstawa reklamy – Fanpage

Marketing na Facebooku – dlaczego warto?
Marketing na Facebooku – dlaczego warto?

Fanpage jest czymś, bez czego nie ma możliwości rozpoczęcia takiej właśnie kampanii reklamowej. Media społecznościowe takie jak Facebook oferują nam całkiem spory wybór rodzajów swoich stron, które możemy u nich założyć i posiadać. Znajdziemy rozwiązania dedykowane artystom, firmom, biznesowi, ale również rozwiązania dla pasjonatów danej dziedziny. Na pewno od dobrania odpowiedniego rodzaju naszej strony zależeć będzie wiele później, a zatem możemy uznać aspekt ten za kluczowy. Również treści, które pojawiają się na naszej stronie nie powinny być mnóstwem przypadkowych i wyrwanych z kontekstu informacji, a mieć pewien logiczny układ, oddający całkowicie profil naszej działalności. To właśnie z tego powodu nie powinniśmy bagatelizować znaczenia tego, w jaki sposób uzupełnimy naszą stronę na Facebooku.

Nastaw się na relacje

Facebook jest narzędziem społecznościowym, a zatem nie powinieneś traktować go jedynie jako tablicy ogłoszeń. To miejsce, w którym należy przede wszystkim podejmować interakcje z innymi użytkownikami, którzy na przykład będą potencjalnymi klientami naszej firmy czy też uważamy, że chętnie odwiedzą nasze strony docelowe, które pragniemy im zaproponować. I to właśnie to, w jaki sposób nasz FP zbuduje relacje z użytkownikami wpłynie na końcowy sukces, bez względu na to, jak dany sukces jest przez nas w rzeczywistości definiowany. Budowanie relacji jest zadaniem skomplikowanym, ale pozwalającym na to, by nasi użytkownicy naprawdę lubili naszą stronę i odwiedzali ją bardzo chętnie. Aby podejmować interakcje czasami wystarczy jedynie zadawać pytania naszym użytkownikom, a przede wszystkim traktować ich jak naszych przyjaciół. Czasami jeden dobry komentarz czy odpowiedź na zapytanie naszego użytkownika, który zadał je publicznie, czyni więcej dobrego niż wiele PR-owych zagrań.

Po co mi ta forma reklamy?

Facebook’a posiada niemalże każdy. Właśnie dlatego należy również tam zaistnieć, by mieć szansę na pozyskanie jeszcze większej liczby klientów dla siebie. To zatem przede wszystkim dostęp do nowego kanału sprzedaży, który posiada swoich specyficznych fanów. To właśnie do nich dotrzemy znacznie szybciej takimi właśnie kanałami, aniżeli tradycyjnymi formami reklamy, które w dzisiejszych czasach po prostu bywają mało skuteczne w przypadku niektórych grup odbiorców. Są branże, które właśnie tą formę reklamy posiadają rozbudowaną najbardziej ze wszystkich innych i to właśnie na Facebooku bazują w kwestii pozyskiwania klientów dla siebie.

Posty promujące biznes czy naturalne?

To spory dylemat, zwłaszcza dla osób dopiero rozpoczynających przygodę w tej formie reklamy i marketing. Przede wszystkim aby uzyskiwać przychód z interakcji z użytkownikiem, nie możemy karmić go jedynie treściami sponsorowanymi przez nas samych, zachęcającymi do kupna choćby najlepszych na świecie produktów i usług. Przede wszystkim użytkownik, który nas obserwuje chce uzyskiwać wiedzę i inne korzyści z posiadania naszego FanPage w swoim profilu. I to właśnie na wiedzę i informację powinniśmy się przede wszystkim nastawić na każdym etapie promowania naszej marki na Facebooku.

Poczta pantoflowa

Zdecydowanie marketing na Facebooku, o ile jest dobrze prowadzony daje nam spore szanse wypłynięcia na głębokie wody w naszej branży. Wynika to z faktu, że wiele osób chętnie poda informacje dalej i będzie nas wspierało w dalszych działaniach, mających na celu rozwinięcie naszej firmy. Z całą pewnością to właśnie ten element bywa najbardziej pozytywnie zaskakujący dla wszystkich właścicieli swoich Fanpage, którzy oczywiście wykonują solidnie swoje usługi, a także starają się dbać o swój wizerunek. Prędzej czy później rozpoczyna się machina polecenia naszej firmy innym użytkownikom i wiele na tym zyskujemy.

Zdecydowanie warto korzystać dziś z FanPage na Facebooku również w celach komercyjnych. Przynosi to sporo korzyści i zręcznie prowadzony marketing na Facebooku daje nam znaczne szanse na poprawienie nie tylko rozpoznawalności marki, ale przede wszystkim na lepsze słupki sprzedaży, a przecież to właśnie o nie nam najbardziej chodzi i to właśnie nimi powinniśmy się przejmować najmocniej. Nie pomijaj tej formy reklamy i dotarcia do potencjalnych odbiorców zarówno w przypadku prowadzenia firmy, jak również gdy działasz jedynie w obszarze swojego hobby.

Related Posts