Chwyt marketingowy – typowy sklep z biżuterią srebrną, wszystkie swoje produkty trzyma za szybą. Oczywiście robi to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Jednak to nie wszystko. Jest to bardzo dobry chwyt marketingowy który oferuje prawie każdy sklep z biżuterią. Często człowiek w sklepie nie chce aby sprzedawca z nim rozmawiał, dlatego ten nie ma możliwości by zachęcić klienta do produktu.
Tutaj sprzedawca musi podejść do klienta jeśli ten chce obejrzeć jakiś produkt, jednocześnie więc może go zachęcić do jego kupna oraz może przedstawić mu jego zalety i pokazać go jeszcze lepszym świetle. Przecież w komunikacja bezpośrednia jest najlepszą formą marketingu. Dobry sprzedawca jest w stanie zachęcić nas do zostawienia w jego sklepie sporej ilości pieniędzy. Nie zawsze jednak ma taką możliwość. Tutaj jednak, gdy klient wacha się nad kupnem jakiegoś produktu i chciałby go dokładnie obejrzeć, musi poprosić sprzedawcę, aby podał mu ten przedmiot. Tutaj bardzo mocno zyskuje sprzedawca i cały sklep z biżuterią. Klient nawiązuje bezpośredni kontakt z klientem. Dodatkowo wytwarza u klienta, poczucie, że skoro proszę pracownika o pomoc i on musi otworzyć mi szybę i podać dany produkt, to jestem mu coś winien. Dlatego też, powinienem już coś kupić w tym sklepie. Jest to kolejny chwyt który wspomaga sklep z biżuterią w lepszej sprzedaży oferowanych przez nich produktów. Gdy już sprzedawca, poda klientowi produkt nad którym on się zastanawia, może wtedy zachęcić go do jego zakupu, opowiadając mu o jego zaletach, niskiej cenie, czy innych właściwościach które posiada.
Sklep z biżuterią zyskuje więc ogromną przewagę w porównaniu z innymi sklepami. Wyobraźmy sobie, że dzieje się tak w sklepie spożywczym, w którym wszystko byłoby za szybą i o wszystko musielibyśmy prosić pracowników sklepu. Za szybą byłby chleb, mleko, ser, woda. Nie dało by się funkcjonować w takim sklepie, a i zakupy znacznie by się wydłużyły, my natomiast najpewniej nie wrócilibyśmy już do takiego sklepu. Co innego sklep z biżuterią. W nim zakupów nie robimy codziennie, albo prawie codziennie. Tam też, za jednym razem wydajemy sporą ilość pieniędzy, w związku z czym zakup musi być przemyślany. Jednak sprzedawcy łatwiej zachęcić nas do tego, aby wybrać droższy produkt. Ważne, że sprzedawca jest ubrany w elegancki garnitur, czy w elegancką koszulę i spódnicę. Pomaga to wywrzeć na nas wrażenie, że sprzedawca jest bardziej kompetentny, uczciwszy i łatwiej nam jest mu zaufać. Ogólnie cały wystrój który przedstawia nam sklep z biżuterią jest bardzo istotny. Jeśli sklep pięknie się prezentuje, jest w nim czysto, to przecież nie oszukają nas tam, a produkty w nim oferowane, warte są swojej ceny. Takie wrażenie ma na nas zrobić piękny sklep z biżuterią, i takie wrażenie na nas robi. Całokształt sprawia, że łatwiej nam zostawić pieniądze w takim ładnym sklepie, bo produkt który w nim kupiliśmy, rzeczywiście jest taki drogi. Mamy więc przeświadczenie, że produkt ten jest bardziej ekskluzywny, niż jest on w rzeczywistości. Wszystko to podnosi poziom naszego zadowolenia z zakupów, przez co istnieje większa szansa, że tam powrócimy, bo na tym polega istota marketingu, żeby klient po wydaniu sporej ilości pieniędzy, był zadowolony, że to zrobił, a następnie powrócił do tego właśnie sklepu w którym zrobił to po raz pierwszy.
Sklep z biżuterią jest więc jedną wielką reklamą samego siebie, widoczną już z daleka. Wyróżnia się elegancją, stylem, pięknym wnętrzem oraz cenami które w nim znajdziemy. Warto zatem, mieć świadomość, co na nas działa, gdy jesteśmy w takim sklepie, i co pomaga nam zostawić tam większe pieniądze. Oczywiście decydując się na zakup biżuterii, musimy przygotować się na spory wydatek, jednak to wszystko co opisałem, sprawia że z tego wydatku jesteśmy bardziej zadowoleni. Nie jest to nic złego, jeśli to co kupiliśmy sprawia nam radość, jednak, sklepy nie sprawiają tego bezinteresownie. Jeśli konkretny sklep z biżuterią sprawił, że jesteśmy weselsi po zrobionych w nim zakupach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolejnym razem, wrócimy właśnie do niego, gdyż będzie on nam się kojarzył właśnie z tym uczuciem szczęścia które mieliśmy po pierwszych zakupach w tym sklepie. Warto więc pamiętać, że działa na nas marketing, i to on w dużej mierze sprawia, że czujemy się szczęśliwsi. Zatem korzystając z usług takich sklepów, warto rzeczowo ocenić produkt i mimo wszystko porównać oferty kilku sklepów, aby przekonać się, w którym rzeczywiście jest najtaniej i który ma najlepsze produkty, a nie w którym czuliśmy się najlepiej, bo może to sprawić mylne wrażenie, że w tym rzeczywiście jest najtaniej, albo, że on rzeczywiście oferuje najlepsze produkty. Wszystko to jednak jest sprawką dobrego marketingu, odpowiedniego wystroju, który prezentuje nam ten konkretny sklep z biżuterią, odpowiedniej kolorystyki, ciekawej wystawy, dobrze ubranych pracowników i wielu, wielu innych czynników wpływających na to ile tam wydamy i co ważniejsze na ile będzie z tego zadowoleni. Jeśli będziemy, ten sklep z biżuterią, od dzisiaj będziemy mogli nazywać mój sklep z biżuterią.