Marketing na Instagramie jako doskonała forma promocji własnej działalności

Portale społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Ludzie z całego świata chętnie udzielają się na ich łamach, dzieląc się swoimi przemyśleniami, sukcesami i wydarzeniami z życia z innymi. To właśnie z tego powodu kwestia związana z marketingiem na Instagramie wzbudza zainteresowanie tak wielu przedsiębiorstw. Za pośrednictwem tej aplikacji mobilnej, można w łatwy i szybki sposób wypromować własne produkty lub świadczone przez siebie usługi. Wystarczy zrozumieć idee przyświecającą platformie Instagram i wdrożyć w życie kilka prostych czynności. Wśród nich znajduje się między innymi regularne publikowanie ciekawych i estetycznych zdjęć, opisywanie ich w angażujący sposób, odpowiadanie na komentarze obserwatorów i udzielanie się na innych profilach, a także tworzenie materiałów na Insta Stories.

 

Dlaczego marketing na Instagramie jest dobrym pomysłem?

 

Istnieje kilka faktów, które przemawiają za tym, że prowadzenie działań marketingowych za pośrednictwem Instagrama, może mieć realny wpływ na prowadzenie własnej działalności. Warto wiedzieć, że w ostatnich miesiącach, liczba aktywnych użytkowników aplikacji przekroczyła 800 mln, z czego Polscy internauci stanowią około 4 mln. Oznacza to, że kampania promocyjna na Instagramie to możliwość dotarcia do ogromnej części społeczeństwa. Statystyki prowadzone przez Gemius PBI dowodzą także, że Instagam rozwija się 4 razy szybciej niż inne portale tego typu. Nie trudno zatem dojść do wniosku, że każde nowoczesne przedsiębiorstwo powinno rozważyć prowadzenie konta w tym serwisie.

 

Marketing na Instagramie to dobre rozwiązanie także ze względu na to, że aplikacja notuje o wiele większą aktywność użytkowników niż inne, modne media społecznościowe. Co więcej, około 35% osób korzystających z Instagrama decyduje się na kupno produktów, które znaleźli za pomocą portalu. Serwis umożliwia dotarcie do młodego grona odbiorców – głównie w przedziale wiekowym od 18 do 24 lat. Nie brakuje tam jednak ludzi w wielu 25-35 lat. Takie dane pozwalają jednoznacznie stwierdzić, że Instagram to doskonałe miejsce do sprzedawania własnych towarów. Jest tak ze względu na to, że w większości gromadzi on osoby niezależne finansowo, zarabiające własne pieniądze i gotowe, aby je wydać. Aplikacja jest zatem niezwykle ważna z biznesowego punktu widzenia, wystarczy posługiwać się nią w prawidłowy sposób.

 

Prowadzenie dialogu z followersami

 

Marketing na Instagramie w dużej mierze polega na budowaniu relacji z obserwującymi. Ludzie decydujący się na śledzenie poczynać innych oczekują, że otrzymają interesujące treści, w zamian za swoją obecność. Nawet jeśli jeszcze nie są lub nigdy nie będą klientami firmy, powinno się ich traktować tak, jakby zamierzali zrealizować w naszym sklepie transakcję na kwotę miliona dolarów. Taka postawa pozwoli na zbudowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, a tym samym poszerzenie własnych zasięgów i zarobków. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż produktów nigdy nie następuje na drugi dzień od założenia konta. To dość żmudna i wymagająca praca, ale na szczęście jest ona wysoce opłacalna.

 

Jak prowadzić dialog z followersami? To bardzo proste! Wystarczy zacząć traktować aplikację tak, jakby była ona środkiem służącym do komunikacji i gromadzenia inspiracji dla klientów. Należy zatem regularnie publikować ciekawe fotografie, gdzie w subtelny sposób zostaną ulokowane posiadane przez przedsiębiorcę produkty na sprzedaż. Warto także wprowadzać różne promocje, decydować się na organizację konkursów i udostępniać kody rabatowe.

 

Nie można także zapominać o złotej zasadzie marketingu i Internecie, która brzmi „Dawaj jak najwięcej!”. Followersi uwielbiają coś dostawać. Nie zawsze musi to oznaczać rozdawanie własnego asortymentu za darmo. Czasami wystarczy ofiarować szansę na wygranie konkretnej rzeczy. Jeśli warunkiem jej otrzymania będzie udostępnienie informacji o rozdaniu na własnym profilu i na Insta Stories, zyskujemy ogromny zasięg w zamian za jeden przedmiot. Udostępniających może być bowiem miliony, a wygrywający zazwyczaj jest tylko jeden. Żadna agencja reklamowa nie zaoferuje bardziej preferencyjnej ceny za podobną usługę.

Tworzenie profilu na Instagramie przypomina w pewnym stopniu budowanie własnego świata. To my decydujemy o tym, w jaki sposób będzie on wyglądał i co będzie tam najważniejsze. Ważne jest, aby w skuteczny sposób zachęcić innych do śledzenia naszej aktywności. Marketing na Instagramie to m.in. umiejętność przekonania reszty społeczeństwa, że nasza działalność jest ciekawa i może stanowić inspirację. W mediach społecznościowych trzeba być nastawionym na własny zysk egoistą, ale pod żadnym pozorem nie wolno dać innym o tym poznać. Promowanie usług jest swoistym rodzajem iluzji. Klient ma być pewny, że decyzje o kupnie produktu podjął sam, a nie, że zostało mu to zasugerowane. To głównie dlatego w niektórych kręgach handel i reklama są uznawane za formę sztuki. Warto o tym pamiętać tworząc własną kampanię marketingową.