Pierwsza sprzedaż domu, o czym pamiętać?

Rynek nieruchomości to jedna z najtrudniejszych branż. By się na nim odnaleźć musisz znać podstawy budownictwa, dekoracji wnętrz, ale również reklamy i marketingu czy też podstawowe zasady biznesu. Podobnie jak w przypadku innych luksusowych dóbr, sprzedaż domu może trwać kilka miesięcy co w wielu przypadkach może utrudnić Nam zakup nowej nieruchomości. Jak więc przygotować dom na sprzedaż? Z całą pewnością nie jest to łatwe zadanie. Wielu kupujących woli zakupić dom w stanie deweloperskim niż ten z rynku wtórnego. Jeszcze trudniejsza jest sytuacja w przypadku właścicieli domów z lat 70. czy 80. Jeśli taka nieruchomość nie jest położona w prestiżowej części miasta lub w pięknym wiejskim zakątku, zadanie będzie jeszcze trudniejsze. Jak więc przygotować skuteczną ofertę, która trafi do serc i portfeli klientów?

 

Poznaj zalety nieruchomości

Domy na sprzedaż z rynku wtórnego, w przeciwieństwie do nowych domów, cechuje duża różnorodność. Często są to bardzo duże domy (300-400 metrów kwadratowych) z atrakcyjnym ogródkiem i podjazdem. Innym razem wyróżnia je nieprzeciętne budownictwo, które przyciąga wzrok, a jeszcze innym piwnica (praktycznie niespotykana w nowych domach) czy też atrakcyjne położenie blisko centrum miasta. Przed wystawieniem ogłoszenia na portale z nieruchomościami musisz znaleźć i opisać zalety sprzedawanego domu. Najlepiej jeśli będzie ich kilka a może nawet i kilkanaście. Pamiętaj, że to co dla jednego jest zaletą dla innego może oznaczać wadę. Na przykład dom w strefach podmiejskich, dla jednego oznacza przyjazną okolicę, ciszę i spokój a dla innego trudny dojazd do pracy znajdującej się w mieście. To właśnie, dlatego warto wskazać kilka zalet zakupu takiego domu.

 

Dobra reklama

Pamiętasz scenę z amerykańskich filmów, gdzie przed domem wbita jest tabliczka “dom na sprzedaż” i traktowano to jako najlepszą formę reklamy nieruchomości? Niestety, w realnej rzeczywistości sposób ten może zagwarantować nieruchomości długie miesiące samotności, a nie taki jest Nasz cel. Liczy się jak najszybsza sprzedaż, za jak najwyższą kwotę. Jakie więc podjąć działania reklamowe by dom szybko został sprzedany? Nie będzie niespodzianką, że najlepszym sposobem na wypromowanie domu jest internet. Istnieje kilka większych portali aukcyjnych, gdzie można znaleźć domy na sprzedaż i to właśnie od nich należy rozpocząć promocję nieruchomości. Według badań, 4 na 5 konsumentów, przed zakupem nieruchomości swoje poszukiwania zaczyna właśnie na portalach z ogłoszeniami. Mało tego, zazwyczaj nie kończą tylko na jednym portalu. Gdzie jeszcze możemy zamieszczać ogłoszenia? Swoją rolę mogą odegrać również media społecznościowe. Ogłoszenie o domu na sprzedaż zamieszczone na facebookowej tablicy przyciągnie uwagę Naszych znajomych, którzy pocztą pantoflową mogą pomóc znaleźć kupca. Wśród mniej popularnych metod są również reklamy w prasie czy lokalnych dziennikach.

 

Atrakcyjna oferta

Skoro wiemy już, gdzie należy reklamować swoje domy na sprzedaż, warto dowiedzieć się jak to robić. Tutaj dochodzimy do najtrudniejszego punktu procesu sprzedaży domu czyli napisaniu atrakcyjnej oferty, dzięki której telefon będzie ciągle dzwonił. Konieczne jest zwrócenie uwagi na zachowania klientów podczas przeglądania ogłoszeń. Pierwszą, podstawową rzeczą są wysokiej jakości zdjęcia. To one mają przyciągnąć i utrzymać uwagę klientów, warto więc skorzystać z usług profesjonalnego fotografa, najlepiej z doświadczeniem w branży nieruchomości. Zdjęcia powinny zostać wykonane w dziennym świetle, przedstawiając wszystkie zalety domu w żywych kolorach. Coraz popularniejsze, a przy tym bardzo atrakcyjne dla klientów, jest stosowanie wirtualnych spacerów po nieruchomości. Klientowi zapewnia to możliwość głębszego zajrzenia do domu, a sprzedającemu dłuższe utrzymanie uwagi klienta a przez to wzrost zainteresowania. Na koniec konieczne jest stworzenie atrakcyjnego opisu nieruchomości. Wielu sprzedawców bagatelizuje ten aspekt oferty, popełniając duży błąd. Dobry opis wskazuje wszystkie zalety nieruchomości tak by potencjalny klient mógł od razu je wizualizować np. dom posiada piękny, zielony ogród, który zachwyci Twoich gości podczas spotkań przy grillu. To na pewno zwróci uwagę potencjalnego klienta

 

Podsumowanie

Przy przygotowywaniu oferty koniecznie zwróć uwagę na szczegóły, o których wiele osób zapomina. Przede wszystkim mieszkaniu musi być posprzątane, kto chciałby kupić brudne mieszkanie? Przy tworzeniu oferty skorzystaj z usług firm zajmujących się home stagingu. Ukażą oni mieszkanie w nowym, atrakcyjniejszym świetle. Koniecznie jest również przejrzenie innych ofert mieszkań w okolicy, wówczas łatwiej będzie ustalić wyjściową cenę czy też przyjrzeć się na co zwracają uwagę inni sprzedający.

Rynek wtórny domów na sprzedaż to trudna branża, wymagająca znajomości wielu zasad i zachowań klientów. Stąd, wielu sprzedających korzysta z usług biur zajmujących się sprzedażą nieruchomości, znacznie skraca to czas sprzedaży takiego domu.